Materia Prima. Dentro y fuera
Presentació
Trobada pública que parteix de la pregunta «quina és la teva matèria primera?» per pensar col·lectivament des d’un diàleg de sabers entre l’art, la ciència i els coneixements pagesos.
Matèria primera és una proposta compartida entre dos col·lectius (Kanpoko bulegoa i nyamnyam) i una artista (Susana Cámara Leret) que, des de tres geografies —la vall de Luzaide (Navarra), la vall del Ser (Girona) i la ribera del Porma (Lleó)— aborden la vivència quotidiana —el dia a dia— com la “matèria primera” del seu treball. Una metodologia de treball que es desenvolupa a través d’exercicis d’“autoetnografia” des de l’àmbit domèstic, per apropar trajectòries, compartir dubtes i obrir un espai que permeti l’anàlisi de les pràctiques artístiques contemporànies situades en el context rural.
Dins d’aquesta metodologia de treball, organitzen una conversa oberta al públic en col·laboració amb Esperanza Fernández Martínez, Rafael Martínez Del Pozo i Estrella Alfaro Saiz a partir de la pregunta «quina és la teva matèria primera?». Una primera trobada que busca abordar qüestions relacionades amb algunes de les dinàmiques socioecològiques dels nostres territoris. Qüestions que no només ens interessen (com a objecte de reflexió), sinó que també ens interpel·len i ens afecten com a habitants d’aquests llocs. Una invitació a pensar col·lectivament des d’un diàleg de sabers entre l’art, la ciència i els coneixements pagesos.
Aquesta activitat es desenvolupa en el marc de les Ajudes per a projectes de cooperació cultural en el medi rural promogudes per la Direcció General de Drets Culturals del Ministeri de Cultura.
Calendari:
Localització:
Hora
16:30 - 19 h
Un projecte de:
Amb
Susana Cámara Leret
Kanpoko Bulegoa (Anne Ibáñez Guridi y Marc Badal)
Amb el suport de:
Projecte desenvolupat dins el marc de les Ajudes per a projectes de cooperació cultural en el medi rural promogudes per la Direcció General de Drets Culturals del Ministeri de Cultura